"Scouting staat voor uitdaging!"

Onze speltakken

Onze scoutingvereniging bestaat uit 115 leden en 24 leiding in verschillende groepen (speltakken noemen wij dit). We spelen, knutselen, sporten, bouwen samen en we zijn er voor elkaar!

Lees hieronder meer over onze speltakken.

Bevers (5-7 jaar)

"In het bos sprokkelen we hout. Onder begeleiding maken we daarna ons eigen kampvuur. Eerst zorgen we natuurlijk dat het veilig kan: een goede plek kiezen, afstand bewaren en een emmer water erbij. Daarna roosteren we zelf onze marshmallows. Spannend en lekker."

Welpen (7-11 jaar)

"Het bouwen van een Romeinse strijdkar is een stoere activiteit.De kar pionieren we van houten palen. We leren dan (nieuwe) knopen. Nadat we met elkaar twee strijdkarren hebben gepionierd kunnen we een spannende race houden."

Kabouters (7-11 jaar)

"Heb je wel eens met een boeren-houten-klomp geslagen? Wij wel!!! Tijdens ons zelf gemaakte spel boerengolf kwam onze innerlijke boerin naar boven. Met een klomp onderaan een stok sloegen we de bal verderop in de ingegraven emmers. Zo volgde wij in zo min mogelijk slagen een parcours door het bos."

Verkenners (11-14 jaar)

"Op zaterdagen zitten wij niet stil! We ondernemen veel verschillende dingen, variërend van voetballen tot het maken van een kampvuur. We vinden het ook leuk om bouwwerken in elkaar te pionieren, creatieve programma's te doen of om een uitdagende speurtocht te lopen."

Gidsen (11-14 jaar)

"Mobieltjes inleveren tijdens het programma? Niet bij ons! Wij gebruiken ‘m voor een whatsapp speurtocht. In ruil voor een foto opdracht krijg je de volgende locatie toegestuurd. Zo ga je op zoek naar leuke plekjes in de omgeving met je vriendinnen en je telefoon bij je!"

Sherrows (14-18 jaar)

"Bijna elk jaar gaan wij met de sherrowsgroep op kamp naar het buitenland. Om het een keer vanuit een ander perspectief te bekijken, zoeken wij het graag hoger op. Klimmend langs rotsen, zittend op een pamperpaal en glijdend van de tokkelbaan, ziet de wereld er even anders uit."

Stam (18-21 jaar)

"Creatief bezig zijn is het leukst als je er ook echt wat mee kan. Flipperen? Dan maken we toch zelf een flipperkast van spijkers, elastiekjes, doppen en ijsstokjes. Daarna is het alleen nog een kwestie van uitproberen."